Ognjen Radonjić: Posle
nezakonitih doktorata legalizovaće se i lažne diplome
VESTI Autor NIN 27. apr 202308:00 N1
Nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona o visokom obrazovanja
koji je trenutno na javnoj raspravi predviđa retroaktivno ozakonjenje
nezakonitih diploma na osnovnim akademskim studijama, piše Ognjen Radonjić,
profesor Filozofskog fakutleta u Beograd.
„Međutim, staza za temeljno urušavanje visokog obrazovanja
utabana je još septembra 2018. godine, tako da je ovaj Nacrt samo nastavak u
smeru koji izvesno vodi obesmišljavanju fakultetskog obrazovanja sa očekivanim
ishodom daljeg pospešivanja odliva naših najboljih studenata“, napisao je
Radonjić u tekstu za nedeljnik NIN.
Kako navodi, donošenjem izmena i dopuna Zakona o visokom
obrazovanju skupština je u septembru 2018. donela odluku da su nezakoniti
doktorati zakoniti.
Ozakonjene su doktorske diplome koje
su izdavali fakulteti koji nisu imali licencirane magistarske studije, što je
inače bio preduslov za izdavanje doktorskih diploma, a univerziteti
koji su u periodu od 2003-2018. neovlašćeno izdavali doktorske diplome su
Evropski univerzitet Beograd, Megatrend, Univerzitet Alfa Braća Karić,
Univerzitet Edukons Novi Sad, Privredna akademija Novi Sad, Singidunum, Union,
Union Nikola Tesla i Univerzitet u Novom Pazaru, piše Radonjić.
Po istom šablonu, nacrtom koji je trenutno na javnoj raspravi
predviđeno je da se doda stav koji bi legalizovao diplome osnovnih
studija koje su univerziteti neovlašćeno izdavali, piše Radonjić.
Radonjić kaže da mu nije poznato koji su to univerziteti
neovlašćeno izdavali diplome osnovnih studija, ali navodi, kako kaže,
„hipotetički primer“ bivšeg ministra Nebojše Stefanovića, koji je „pohađao
nastavu na osnovnim studijama u Sava Centru“.
„Nastavu je organizovala firma koja nije bila registrovana za
delatnost obrazovanja Megatrend International Expert Consortium Limited iz
Londona. Nostrifikaciju ove diplome je izvršio gore pomenuti Megatrend. Potom
je bivši ministar magistrirao 2011. i doktorirao 2013. na Megatrendu koji nije
imao licencu za magistarske studije u pomenutom periodu. Rešenjem iz septembra
2018. ova magistratura i doktorat su ozakonjeni. Međutim, problem je u tome što
bez obzira na to zakonsko rešenje, magistratura i doktorat i dalje nisu
zakoniti jer je nemoguće magistrirati i doktorirati bez diplome osnovnih
studija. In medias res, ovim Nacrtom se taj problem rešava. Raj za partijske
diplome i nameštenja“, piše Radonjić.
Ceo tekst pročitajte u izdanju NIN-a od četvrtka.
***
Komentar
***
"Univerziteti koji su u periodu od 2003-2018.
neovlašćeno izdavali doktorske diplome" – su ozakonjene 2018."
Zašto i kako? Najskuplja cena ratne avanture iz ’90. bila je ta
da su školski sistem i građanski moral doživeli apsolutni slom. Zato što je
vlast već od protesta studenata 1992., shvatila da je samo - studenti - mogu
razvlastiti pa je počela da sprovodi "nevidljiv"
proces snižavanja akademskih kriterijuma. Tu su nameru
realizovali pomoći famozne Bolonje. „Bolonja“ je postala „smokvin list“ iza
kojeg je, pored ostalog, sakrivena i degradacija u ocenjivanju studenata, tj. u
načinu dolaženja do diplome; slično Bolonja je
sakrila slom u osnovnom i srednjoškolskom sistemu koje
više nije u stanju da buduće brucoše opremi građanskim moralom , kritičkim
mišljenjem i pred znanjem - bez čega nema studiranja. Tako su i državni fakulteti
polako postajali sega-mega-turbo-pink. "Našoj" vlasti je pošlo za
rukom, ono što nije nikome na svetu, da proizvedu čak i „naše“ nove naučnike
"stručnjake" (buduće docente, prof) bez kritičkog
mišljenja i bez naučnog morala, tj. da proizvedu „drveno-gvožđe“. Zato je bilo
moguće da se 2018 ozakoni tzv "doktorati" ili da afera indeks već 16
god ne mrdne od početka. Krug se Radonjiću znači već zatvorio - između
"stručnjaka" i crveno-crne koalicije na vlasti više nema razlike,
unisono održavaju despotsku matricu (vizantijsko-osmansko-komunističku).
Zoran Stokić
27.04.2023.
Објавио vioti11 у 02:53 Нема коментара:
СРЕДА, 26. АПРИЛ 2023.
Ed Širan optužen da je
plagirao pesmu Marvina Geja, traže mu 100 miliona dolara
SHOWBIZ Autor Daily Mail, N1 Beograd 26. apr 202320:52 Stefanie
Loos/AFP
Muzičar Ed Širan optužen je da je plagirao klasičnu pesmu
Marvina Geja "Let's Get It On". Porodica pokojnog Eda Taunsenda,
koautora pesme, tvrdi da postoje "velike sličnosti" između te numere
i Širanovog hita "Thinking Out Loud" iz 2014. godine.
Koautor „Let’s Get It On“ Ed Taunsend bio je pevač, muzičar i
advokat, a preminuo je 2003. godine. Parnicu je pokrenula njegova ćerka, Ketrin
Taunsend Grifin.
„Mislim da je gospodin Širan veliki umetnik pred kojima je
sjajna budućnost… Ali moram da zaštitim nasleđe mog oca“, rekla je ona u
svedočenju.
Kao „krunski dokaz“ prvog dana suđenja, advokat Taunsendove
porodice pokazao je video snimak Širana kako tokom nastupa izvodi „mešap“ te
dve pesme i tvrdili da je to „ravno priznanju“.
Širan je negirao da je time „priznao“, rekavši poroti: „Bio bih
idiot kada bih stao na binu pred 20.000 ljudi i to uradio“.
Bena Kramp, advokat Taunsendovih naslednika koji traže 100
miliona dolara od Širana, kazao je da je parnica pokrenuta da bi „zasluge
otišle tamo gde treba“.
Šoranova advokatica Ajlin Farkas rekla je da je muzičarka i
koautorka pesme „Thinking Out Loud“ Ejmi Vadž tu pesmu nije „ukrala“ od
taunsenda i Geja.
Progresija akorda i osnovni elementi Širanove pesme su često
korišćeni u muzici i nisu se prvi put pojavili u pesmi „Let’s Get It On“, rekla
je ona.
Parnica protiv Širana pokrenuta je 2017. godine, a očekuje se da
će suđenje trajati oko nedelju dana.
***
Komentar
***
Da
su u 18 veku postojala autorska prava kao danas A.Mocart bi svaki
dan bio na sudu! Ali to je nedozvoljena tema i u 21 veku, stvoren je mit
Mocartu. Do skora je oratorijum Misilvečeka „Abramo ed Isacco“ 1776.,
pripisivan Mocartu. A poslednjih 20 g se uveliko izvodi "njegova",
"La Betulia Liberata" 1771.; Pošto im je u Beču bilo osporeno
autorstvo opere "La Finta Semplice" 1769., da bi sprečili skandal otac
i sin su krenuli na turneju po Italiji. Amadeus je došao u priliku da tu od
Mislivečeka uči zanat. Prepisivao je njegove note i tako učio da
komponuje; otuda Mocartovom rukom napisan oratorijum „Abramo ed Isacco“ (iz njegove
zaostavštine). Jedino spominjanje "Batulije" je pismo Leopolda Mocarta iz martu 1771.,
"on je takođe dobio nalog da komponuje oratorijum za Padovu...“.
Mocart nije poslao "Betuliju" u Padovu! U stvari,
Mocartovi se nikada nisu vratili u Padovu posle Milana u decembru 1771.
"Betulia" je izvedena 1772., u Padovi - kompozitor muzike, NIJE
Mocarta, već Đuzepe Kalegari. Epilog – "Betulia" nije izvedena za
Mocartovog života. Amadeus, na primer, nije dao "Batuliju" da se
izvede ni u "Tonkunstler-Societat" - društvo za pomoć muzičarima koje
je Gasman osnovao u Beču 1771.; poznato po izvođenjima oratorijuma. Ni udovica
Konstanca, a imala je onolike novčane probleme, nije prodala napisan
(neizveden) oratorijum "Batulije"! Pošto je taj jedan primerak
napisan Mocartovom rukom, mora da je njegov oratorijum; a Mislivečekov
oratorijum "La Batulija Liberata" iz 1771., je i onako IZGUBLJEN(!)
*
Tonkunstler-Societat (1771-1939)
Kompozitor
Florijan Gasman, koji je bio muzička ikona Beča (školova je svog naslednika
Salijerija), došao je na ideju da osnuje "društvo za pomoć
muzičarima" i ono je osnovano 1771.,
"Tonkunstler-Societat" (1771-1939) 1939., ga je posle ansluša
Austrije Hitler ukinuo. Njegova svrha je bila „podrška penzionisanim muzičarima
i njihovim porodicama; kao i udovicama i njihovoj deci“. Društvo se finasiralo
dobrotvornim koncertima i donacijama; naročito su bili poznati po izvođenju
oratorijuma. Za Gasmanovo društvo prvu donaciju načinila je Marija Terezija 500
a njen sin 200 dukata. Kasnije su ovakva društva osnovana u
Berlinu,...,St.Perersburgu. Za koncerte su svoja dela prilagali članovi duštva:
Gassmann, Hasse, Bono, J.Haydn, Salijeri, Albrechtsberger, Martinez,
Ditersdorf, Paul Wranitzky , Franz Süssmayr, Kožulah, Cartellieri,
Vogler,..., Bethoven; a izvođena su i dela baroka: Hendla i &. Zanimljivo
je da je A.Mocart tu izvodio svoja dela (instrumentala; ne oratorijume), da bi
ta dela promovisao, ali nije postao član ovog - super važnog
"sindikata" - iz bizarnog razloga; da bi postali član morali ste
priložiti KRŠTENICU, od Amadeusa su u dva navrata tražili da iz Salzburga
donese krštenicu, ali je on nije priložio (bez toga niste mogli postai član).
Kada je 1791., naprasno umro udovica Konstaca i deca nisu mogli dobijati
finansisku pomoć ovog društva!
Najizvođeni
je oratorijum J.Haydna " Die Schöpfung", "Die
Jahreszeiten", "Il ritorno di Tobia". Tu su i Hasina " Santa
Elena al Calvario", Florian Leopold Gassmann " La betulia
liberata"(danas se ne može nigde čuti, nigde nije snimljena), Salijeri
"La Passione di Giesu Cristo", "Isacco figura del
Redentore",..., "Re di Giuda"; Kao i Hendlov "Mose in
Egitto", "Judas Maccabäus" i Ramoov "Castore e
Polluce".
Zoran
Stokić
26.04.2023.
Објавио vioti11 у 13:50 Нема коментара:
'La
Betulia Liberata' Mozart 1771?
If
there were copyrights in the 18th century like today, A.Mozart would be in
court every day! But it is a taboo subject and in the 21st century, the myth of
A.M. Misilveček's oratorio "Abramo ed Isacco" in 1776, attributed to
A.Mozart. "His"(?), "La Betulia Liberata" in 1771, is now
widely performed; Since the authorship of the opera "La Finta
Semplice" was challenged in Vienna in 1769, in order to prevent a scandal,
father and son went on a tour of Italy. A.Mozart came to the opportunity to
learn the trade from Misliveček. He copied Misliveček's notes and thus learned
to compose; hence Mozart's handwritten oratorio "Abramo ed Isacco"
(from his legacy). The only mention of "Batulia" is a letter from
Leopold Mozart dated March 1771, "he has also been commissioned to compose
an oratorio for Padua...". Mozart did not send "Batulia" to
Padua! In fact, the Mozarts never returned to Padua after Milan in December
1771. "Betulia" was performed in 1772, in Padua - the composer of the
music was NOT Mozart, but Giuseppe Callegari. Epilogue - "Betulia"
was not performed during Mozart's lifetime. A.Mozart did not let
"Batulia" be performed in the "Tonkunstler-Societat" - a
society to help musicians founded by Gassmann in Vienna in 1771; known for its
performances of oratorios. Even the widow Constance, who had such financial
problems, did not sell the written (unperformed) oratorio "Batulije"!
Since that one copy was written By Mozart's hand, it must be his oratorio; and
Misliveček's oratorio "La Batulija Liberata" from 1771 is LOST
anyway(!)
*
Tvorci mita o Mocartu me neodoljivo podsećaju na
"naše" mitomane Srbija "pupak sveta", "narod
najstariji"!
Među delima koja se pripisuju Mocartu iz njegovog vremena u
Italiji bio je oratorijum, 'La Betulia Liberata' (libreto od Metastasija), koji
se pominje u pismu Leopolda Mocarta iz marta 1771., "On je takođe dobio
nalog da komponuje oratorijum za Padovu...“. Mocart nije poslao 'La
Betulia liberata' u Padovu! U stvari, Mocartovi se nikada nisu vratili u Padovu
posle Milana u decembru 1771. I, iako je 'La Betulia liberata' izvedena u
Velikom postu 1772., u Padovi libreto (koji još uvek postoji) identifikuje
kompozitora muzike, NE kao Mocarta, već kompozitora Đuzepea Kalegarija.
Epilog- 'La Betulia Liberata' nije izvedena za Mocartovog života. Slično
oratorijum Misilvečeka „Abramo ed Isacco“ (Isacco figura del redentore;
Firenca, 1776.) dugo vremena su stručnjaci pogrešno pripisivali Mocartu. Josef
Mysliveček"La Betulia liberata" koju je on komponovao 1771, JOŠ NIJE
PRONAĐENA (kakva slučajnost) (!!!!) A da nije to isto kao i „Abramo ed Isacco“.
Amadeus i Leopold imali napisan oratorijum i nisu ga nikada unovčili? Pa
Leopold bi se "ubio za jedna dukat"(!)
*
Danas se naveliko izvodi Mocartova 'La Betulia Liberata' ali je
samo pitanje dana kada ćemo otkriti o čemu se tu radi; nema snimaka (nikada
nije urađena Gasmanova 'La Betulia Liberata'; niti Đuzepea Kalegarija 'La
Betulia Liberata', Jommellijeva - dugačak je spisak onih koji su je pre
Amadeusa komponovali na libreto Metastazija. Poneki muzikolog se osmelio da
napiše: "Stilski je sličan delima Leonarda Lea i Johana Adolfa Hasea.
Sastoji se iz dva čina i sadrži 16 arija sa solo ili horskim delovima".
"Dimna zavesa" to su barokni kompozitori, treba
da skrenu pažnju sa Jamelija, Gasmana, Kalegarija, Myslivečeka i
&.
*
Dugačka je lista roditelja koji su hteli da "dobro
unovče" svoju decu! Kada je došao u Beč 10.01.1768., Leopold Mocart je
zamislio da od sina "čudo od deteta – kao izvođača" postane
"čudo od deteta - kao kompozitor drama" (Leopol je "snimio"
da se od koponovanja opera može dobro zaraditi. Ali Amadeus nije imao od koga
da nauči zanat pisanja opera). Nekoliko nedelja kasnije Leopold piše pismo
prijatelju u Salzburgu "Ljudi ovde u Beču izbegavaju svaku priliku da nas
vide ili da priznaju Amadeusove muzičke kvalitete, tako da ih mnogo puta pitaju
da li su čuli dete i šta misle, uvek odgovaraju da nisu obraćali pažnju ni na
njega ni na njegovu muziku i da to ne može biti istina, da je njegova
reputacija sva izmišljotina i glupost..." Bilo kako bilo, preko
poznanstava Leopold je uspeo da izdejstvuje da Marija Terezija naruči od 12-to
godišljeg Amadeusa komičnu operu 'La Finta Semplice' – a kada bude izvedena
sledi 100 dukata. Otac i sin su se vratili u Salzburg da napišu operu. Kada su
se u junu vratili u Beč u pozorište da započnu probe desilo se: direktor opere
i pavači su bili uvereni da muziku nije napisao Amadeus. Kazali su
"konsultovali smo se i sa drgim muzičarima u Beču i zaključili da je delo
napisao 'anonimni autor' i da svakako to nije A.M. koji nije završio nikakvu
ozbiljnu muzičku školu za pisanje opera" (mnoga Mocartova dela iz tog
žanra tada zapravo su pisali Jezuitski manastirski kompozitori). Skandal je bio
na pomolu, videvši to sin matije Terezije je raskinuo ugovor, opera nije
izvedena u Beču. To je nagnalo Leopolda na turenju po Italiji tj., da omogući
sinu doškolovavanje.
*
Kompozitor
Florijan Gasman, koji je bio muzička ikona Beča (školova je svog naslednika
Salijerija), došao je na ideju da osnuje "društvo za pomoć
muzičarima" i ono je osnovano 1771.,
"Tonkunstler-Societat" (1771-1939) 1939., ga je posle ansluša
Austrije Hitler ukinuo. Njegova svrha je bila „podrška penzionisanim muzičarima
i njihovim porodicama; kao i udovicama i njihovoj deci“. Društvo se finasiralo
dobrotvornim koncertima i donacijama; naročito su bili poznati po izvođenju
oratorijuma. Za Gasmanovo društvo prvu donaciju načinila je Marija Terezija 500
a njen sin 200 dukata. Kasnije su ovakva društva osnovana u Berlinu,...,St.Perersburgu.
Za koncerte su svoja dela prilagali članovi duštva: Gassmann, Hasse, Bono,
J.Haydn, Salijeri, Albrechtsberger, Martinez, Ditersdorf, Paul Wranitzky ,
Franz Süssmayr, Kožulah, Cartellieri, Vogler,..., Bethoven; a izvođena su
i dela baroka: Hendla i &. Zanimljivo je da je A.Mocart tu izvodio svoja
dela (instrumentala; ne oratorijume), da bi ta dela promovisao, ali nije postao
član ovog - super važnog "sindikata" - iz bizarnog razloga; da
bi postali član morali ste priložiti KRŠTENICU, od Amadeusa su u dva navrata
tražili da iz Salzburga donese krštenicu, ali je on nije priložio (bez toga
niste mogli postai član). Kada je 1791., naprasno umro udovica Konstaca i deca
nisu mogli dobijati finansisku pomoć ovog društva!
Najizvođeni je oratorijum J.Haydna " Die
Schöpfung", "Die Jahreszeiten", "Il ritorno di Tobia".
Tu su i Hasina " Santa Elena al Calvario", Florian Leopold Gassmann
" La betulia liberata", Salijeri "La Passione di Giesu Cristo",
"Isacco figura del Redentore",..., "Re di Giuda"; Kao i
Hendlov "Mose in Egitto", "Judas Maccabäus" i Ramoov
"Castore e Polluce".
https://www.youtube.com/watch?v=OQQdWo2CcpQ
Antonio
Cartellieri - Gioas, Re di Giuda - Ouverture
*
https://www.youtube.com/watch?v=n409xm40E28
Antonio
Cartellieri - Gioas, Re di Giuda - Aria di Atalia - Ah l'aria d'intorno
lampeggia
*
https://www.youtube.com/watch?v=yBaItQuVBag
La celebre Nativita del Redentore:
Scene 4: Oh Ciel! Quai urli rendi (Coro)
*
https://www.youtube.com/watch?v=zO3ql93tUVo
Antonio
Salieri - La Passione di Gesù Cristo (1776)
*
https://www.youtube.com/watch?v=qZf1uesVMQA
J.
Haydn - Hob XXI:1 - Il ritorno di Tobia
Ako je A.Mocart imao već komponovanu (1771.) "La betulia
liberata"; kao što tvde tvorci i održavaoci MITA o A.Mocatru; pa zašto je
nije izveo u "Tonkunstler-Societat"? Ili zašto udovica Konstanca,
operska pevačica, imala je onolike finansiske probleme, nije unovčila (prodala)
napisan (neizveden) oratorijum "La betulia liberata"? Svi ovi
posredni dokazi sugerišu da to nije delo A.Mocarta; najverovatnije je A.Mocart,
prepisao svojom rukom Myslivečekovu "La betulia liberata (1771.) - kao što
je svojom rukom prepisao (posedovao je note) Myslivečekovog „Abramo ed Isacco“.
Iz tih rukopisa je učio komponovanje.
https://www.youtube.com/watch?v=P_-DNIB40gc
W. A.
Mozart (?) - KV C 03.11 (Anh. 241a) - Abramo e Isacco (tj. J.
Myslivecek)
https://www.youtube.com/watch?v=-Y5-IFyMW84
Mozart's (?) works
(31) K. 118(K. 74c) Oratorio "La Betulia Liberata"
Zoran Stokić
26.04.2023.
Објавио vioti11 у 01:32 Нема коментара:
УТОРАК, 25. АПРИЛ 2023.
'La Betulia Liberata'
Mozart 1771?
Tvorci mita o Mocartu me neodoljivo podsećaju na
"naše" mitomane Srbija "pupak sveta", "narod
najstariji"!
Među delima koja se pripisuju Mocartu iz njegovog vremena u
Italiji bio je oratorijum, 'La Betulia Liberata' (libreto od Metastasija), koji
se pominje u pismu Leopolda Mocarta iz marta 1771., "On je takođe dobio
nalog da komponuje oratorijum za Padovu...“. Mocart nije poslao 'La
Betulia liberata' u Padovu! U stvari, Mocartovi se nikada nisu vratili u Padovu
posle Milana u decembru 1771. I, iako je 'La Betulia liberata' izvedena u
Velikom postu 1772., u Padovi libreto (koji još uvek postoji) identifikuje
kompozitora muzike, NE kao Mocarta, već kompozitora Đuzepea Kalegarija.
Epilog- 'La Betulia Liberata' nije izvedena za Mocartovog života. Slično oratorijum
Misilvečeka „Abramo ed Isacco“ (Isacco figura del redentore; Firenca, 1776.)
dugo vremena su stručnjaci pogrešno pripisivali Mocartu. Josef
Mysliveček"La Betulia liberata" koju je on komponovao 1771, JOŠ NIJE
PRONAĐENA (kakva slučajnost) (!!!!) A da nije to isto kao i „Abramo ed Isacco“.
Amadeus i Leopold imali napisan oratorijum i nisu ga nikada unovčili? Pa
Leopold bi se "ubio za jedna dukat"(!)
*
Danas se naveliko izvodi Mocartova 'La Betulia Liberata' ali je
samo pitanje dana kada ćemo otkriti o čemu se tu radi; nema snimaka (nikada
nije urađena Gasmanova 'La Betulia Liberata'; niti Đuzepea Kalegarija 'La
Betulia Liberata', Jommellijeva - dugačak je spisak onih koji su je pre
Amadeusa komponovali na libreto Metastazija. Poneki muzikolog se osmelio da
napiše: "Stilski je sličan delima Leonarda Lea i Johana Adolfa Hasea.
Sastoji se iz dva čina i sadrži 16 arija sa solo ili horskim delovima".
"Dimna zavesa" to su barokni kompozitori, treba
da skrenu pažnju sa Jamelija, Gasmana, Kalegarija, Myslivečeka i
&.
*
Dugačka je lista roditelja koji su hteli da "dobro
unovče" svoju decu! Kada je došao u Beč 10.01.1768., Leopold Mocart je
zamislio da od sina "čudo od deteta – kao izvođača" postane
"čudo od deteta - kao kompozitor drama" (Leopol je "snimio"
da se od koponovanja opera može dobro zaraditi. Ali Amadeus nije imao od koga
da nauči zanat pisanja opera). Nekoliko nedelja kasnije Leopold piše pismo
prijatelju u Salzburgu "Ljudi ovde u Beču izbegavaju svaku priliku da nas
vide ili da priznaju Amadeusove muzičke kvalitete, tako da ih mnogo puta pitaju
da li su čuli dete i šta misle, uvek odgovaraju da nisu obraćali pažnju ni na
njega ni na njegovu muziku i da to ne može biti istina, da je njegova
reputacija sva izmišljotina i glupost..." Bilo kako bilo, preko poznanstava
Leopold je uspeo da izdejstvuje da Marija Terezija naruči od 12-to godišljeg
Amadeusa komičnu operu 'La Finta Semplice' – a kada bude izvedena sledi 100
dukata. Otac i sin su se vratili u Salzburg da napišu operu. Kada su se u junu
vratili u Beč u pozorište da započnu probe desilo se: direktor opere i pavači
su bili uvereni da muziku nije napisao Amadeus. Kazali su "konsultovali
smo se i sa drgim muzičarima u Beču i zaključili da je delo napisao 'anonimni
autor' i da svakako to nije A.M. koji nije završio nikakvu ozbiljnu muzičku
školu za pisanje opera" (mnoga Mocartova dela iz tog žanra tada zapravo su
pisali Jezuitski manastirski kompozitori). Skandal je bio na pomolu, videvši to
sin matije Terezije je raskinuo ugovor, opera nije izvedena u Beču. To je
nagnalo Leopolda na turenju po Italiji tj., da omogući sinu doškolovavanje.
*
Kompozitor
Florijan Gasman, koji je bio muzička ikona Beča (školova je svog naslednika
Salijerija), došao je na ideju da osnuje "društvo za pomoć
muzičarima" i ono je osnovano 1771.,
"Tonkunstler-Societat" (1771-1939) 1939., ga je posle ansluša
Austrije Hitler ukinuo. Njegova svrha je bila „podrška penzionisanim muzičarima
i njihovim porodicama; kao i udovicama i njihovoj deci“. Društvo se finasiralo
dobrotvornim koncertima i donacijama; naročito su bili poznati po izvođenju
oratorijuma. Za Gasmanovo društvo prvu donaciju načinila je Marija Terezija 500
a njen sin 200 dukata. Kasnije su ovakva društva osnovana u
Berlinu,...,St.Perersburgu. Za koncerte su svoja dela prilagali članovi duštva:
Gassmann, Hasse, Bono, J.Haydn, Salijeri, Albrechtsberger, Martinez,
Ditersdorf, Paul Wranitzky , Franz Süssmayr, Kožulah, Cartellieri,
Vogler,..., Bethoven; a izvođena su i dela baroka: Hendla i &. Zanimljivo
je da je A.Mocart tu izvodio svoja dela (instrumentala; ne oratorijume), da bi
ta dela promovisao, ali nije postao član ovog - super važnog
"sindikata" - iz bizarnog razloga; da bi postali član morali ste
priložiti KRŠTENICU, od Amadeusa su u dva navrata tražili da iz Salzburga donese
krštenicu, ali je on nije priložio (bez toga niste mogli postai član). Kada je
1791., naprasno umro udovica Konstaca i deca nisu mogli dobijati finansisku
pomoć ovog društva!
Najizvođeni je oratorijum J.Haydna " Die
Schöpfung", "Die Jahreszeiten", "Il ritorno di Tobia".
Tu su i Hasina " Santa Elena al Calvario", Florian Leopold Gassmann
" La betulia liberata", Salijeri "La Passione di Giesu
Cristo", "Isacco figura del Redentore",..., "Re di Giuda";
Kao i Hendlov "Mose in Egitto", "Judas Maccabäus" i Ramoov
"Castore e Polluce".
Ako je A.Mocart imao već komponovanu (1771.) "La betulia
liberata"; kao što tvde tvorci i održavaoci MITA o A.Mocatru; pa zašto je
nije izveo u "Tonkunstler-Societat"? Ili zašto udovica Konstanca,
operska pevačica, imala je onolike finansiske probleme, nije unovčila (prodala)
napisan (neizveden) oratorijum "La betulia liberata"? Svi ovi
posredni dokazi sugerišu da to nije delo A.Mocarta; najverovatnije je A.Mocart,
prepisao svojom rukom Myslivečekovu "La betulia liberata (1771.) - kao što
je svojom rukom prepisao (posedovao je note) Myslivečekovog „Abramo ed Isacco“.
Iz tih rukopisa je učio komponovanje.
https://www.youtube.com/watch?v=P_-DNIB40gc
W. A.
Mozart (?) - KV C 03.11 (Anh. 241a) - Abramo e Isacco (tj. J.
Myslivecek)
https://www.youtube.com/watch?v=-Y5-IFyMW84
Mozart's (?) works
(31) K. 118(K. 74c) Oratorio "La Betulia Liberata"
Zoran Stokić
26.04.2023.
Објавио vioti11 у 13:13 Нема коментара:
Нема коментара:
Постави коментар