СРЕДА, 30. АВГУСТ 2023.
Vrline i vrednosti – šta misle nastavnici i učenici o novoj školskoj aktivnosti
VESTI Autor: N1 Beograd 30. avg 202312:00 0 komentara Izvor: N1 Beograd
Profesorka istorije Mirjana Savović, Ana Dimitrijević iz Foruma beogradskih gimnazija i majka četvoro školaraca iz Novog Sada Milena Kostić ocenile su da je neizvesno kako će izgledati početak nove školske godine, rad sa decom i uvođenje nove školske aktivnosti - vrline i vrednosti kao životni kompas. "Ovo ovako je nametnuto i to je veštački. Većina nas kroz svoj rad promoviše te vrednosti koje su nama stavljene kao teze koje treba da ih promovišemo", istakla je Dimitrijević.
Na korak smo do početka nove školske godine. O načinu rada i planovima se zna isključivo iz medijskih nastupa resorne ministarke, uz po koje smernice institucije koju vodi. Imaju li nastavnici predstavu o tome kako će održati prvi čas nove školske godine? Kako od ponedeljka, a kako dalje?
Milena Kostić kaže da je svaki polazak u školu za njenu decu isti, kao i da se ponavlja situacija da svi imaju tremu u kući povodom polaska.
„Sa svim dešavanjima od proletos, i sa svime što nas bombarduju sada je još veća trema. Još manje sam sigurna kako će sve to izgledati i kako će sve to startovati. Govoreći o promenama, ne znam šta bih rekla, jer ni sama ne znam šta je nama predočeno i šta će drugačije izgledati. Iz iskustva koje imam iz prerthodnih godina, čini mi se da nema lufta da se dopusti učiteljicama da imaju dodatno vreme da se posvete deci. Samo je gradivo, gradivo, gradivo… Ne mogu ni da zamislim gde će biti mesta da se malo više pristupi deci“, kazuje Kostić.
Ona je napomenula da ne razume promene koje su uvedene, kao i na čemu se zasnivanju.
„Čula sam da će biti više razgovora na temu empatije i da će biti novi potencijalni predmet, ali ne mogu ni da zamislim kako je tek prosvetarima. Ne znaju šta se od njih očekuje, jer ni mi kao roditelji ne shvatamo šta se očekuje… Ja konkretno ne znam ni u koju smenu mi deca polaze u petak, a kamoli nešto više“, ukazala majka četvoro školaraca iz Novog Sada.
Profesorka istorije Mirjana Savović objašnjava da je prvi čas u godini čas odeljenskog starešine sa njenim odeljenjem, i dodaje da će na tom času pitati decu: kako su, kako su se proveli na raspustu i da li su se odmorili.
„Razgovaraćemo i o tome kako će izgledati ova školska godina i kako bi trebalo da izgleda naša saradnja. Šta oni smatraju da treba da se obrađuje na časovima. Što se tiče ostalih odeljenja, ta tematska nastava treba da uvede đake u predmet“, primetila je Savović.
Ističe da su majska dešavanja potpuno promenila stvari u školama, i kaže da „više ništa nije isto“
„To nas je zaista sve poremetilo. U smernicama smo dobili kako bi trebalo da izgleda nastava. Treba da pričamo o međusobnoj toleranciji, o međusobnoj saradnji. O tome kako treba da ističemo pozitivne vrednosti, pošto su se one u našem društvu izgubile“, kaže ona i precizira da će se na časovima odeljenskog starešine baviti novom nastavnom aktivnošću – vrlinom i vrednostima.
Ana Dimitrijević iz Foruma beogradskih gimnazija je konstatovala da su prosvetni radnici smernice dobili prvo iz medija, a onda samo na papiru, bez detaljnih objašnjenja.
„Ono što je drugačaije u odnosu na sve ostale ranije godine je treći maj koji se dogodio, i koji je poremetio svakog čoveka u ovoj državi. Promenio je i odnos prema školi, naročito kada govorimo o mlađoj deci“, podvukla je ona.
Govoreći o novim smernicama, ona je rekla da nastavnici za njih kažu „da ih je pravila osoba koja nikada nije ušla učionicu“.
„To izgleda kao nešto neizvodljivo, odnosno kako mali Perica zamišlja da izgleda jedna učionica. Treba se nedelju dana bavimo empatijom, a onda posle toga ćemo nastaviti bez toga. Empatijom i tolerancijom treba da se bavimo kroz naš celokupan rad, cele godine, i na odmorima i na ekskurzijama“, podvukla je Dimitrijević.
Dodaje da profesori kada pričaju o vlinama i empatiji moraju da imaju spontanost, kako deca ne bi prihvatila to kao običan predmet, koji može da ih „smori“.
„Ovo ovako je nametnuto i to je veštački. Većina nas kroz svoj rad promoviše te vrednosti koje su nama stavlle sada kao teze da treba da ih promovišemo… Sve je nekako rađeno naglavačke. Kada je trebalo da se reaguje – nije se reagovalo“, istakla je Dimitrijević.
***
Komentar
***
Nemoguća misija, škola je deo društva, ako je društvo despostsko: vrline se kažnjavaju a mane se nagrađuju – to je to – deca se postepeno prilagode takvoj društvenoj stvarnosti; ta stvarnost traje od 1945., a u poslednje 3 decenije haos se toliko uvećao da više nije moguće sakriti malogađansko - antigađansko - despotsko društvo - "koje udara u oči"! Niko ne poštuje bilo kakve zakone,pravila, procedure, svi se međusobno mrze, niko nikoga ne poštuje, samo da preživim JA i moja porodica a ostali su moji neprijatelji. "Oni će meni da nešto zabrane, da se ja ponašam kako mi se hoće". JA sam Bog na zemlji, delim svoje zakone, ako neko ima nešto protiv biće leman, a pošto ne posedujem nikakve kočnice i imam - kratak fitilj - biće ubijen. Svako ko ne veruje u teorije zavere,ne mrzi Zapad i neklanja se Putinu je moj neprijatelj, to je izdajnik i treba ga maltretirati, učiniti mu život nemogućom misijom, elimisati. Poslovi se obavljaju po modelu "ja ću tebi da nešto da smuvam - ti češ meni",veze, vezice, potplati, prodaj ono što je u tvom resoru, trguj time, pozovi se na političku moć, kumovski, burazerski, biznis monopola bratije i tsl. Bitno je da se poslovi odvijaju, bilo kako, štapom i kanapom. Institucije se ne mešaju u svoj posao. Život kao zabava, sport, stadion, vatromet, bezbol palice, eksploziv.... kome to smeta neka emigrira....
*
Ps. 45 godina sam se bavio strukom, po moralu građanskog a ne despotskog društva i "opštim dobrom" (to je za mene patriotizam), sve što sam znao, zaradio ugradio sam u "opšte dobro" i kako sam prošao? Kao "puki siromah"! 24h i danju i noću - mikro klima - je kao da sam u Lazi Lazareviću, tretiran od "sugrađana" koa da sam bio neradnik, bašibozluk, gubavac i tsl - jer se ceni samo NOVAC, ako si siromašan ti si NIKO i NIŠTA. Tako se u Srbiji vrednuju vrline!
Zoran Stokić
30.08.2023.
УТОРАК, 29. АВГУСТ 2023.
Naučnici: Trenutne „ludačke“ vremenske prilike za 10 godina biće sasvim normalne
SCITECH Autor: N1 Beograd, Gardijan 28. avg 202318:55 Izvor: Rojters
"Ludačke" vremenske prilike pogađaju u ovoj godini ceo svet, a za desetak godina postaće sasvim normalne ukoliko se ne preduzmu dramatične klimatske akcije, poručuju vodeći svetski klimatolozi.
Toplotni talasi, šumski požari, poplave čiji smo svedoci samo su vrh ledenog brega u poređenju sa onim što tek sledi, dodaju klimatolozi. Upozoravaju da ćemo bez ozbiljnog bavljenja klimom uleteti poluslepo u budućnost, prenosi Gardijan.
Strahujući da su ljudske neumorne emisije ugljen-dioksida konačno gurnule klimatsku krizu u novu, ubrzanu fazu uništenja, Gardijan je tražio stručne procene više od 40 naučnika iz celog sveta.
Oni su naveli da je porast globalne temperature u potpunosti u skladu sa decenijskim upozorenjima, a ove godine je podstaknut povratkom El ninja.
Dodali su i da su ljudi i gradovi ugroženiji od ekstremnih vremenskih prilika nego što se očekivalo i da trpe posledice koje nikada pre nisu iskusili, jer su klimatski rekordi srušeni.
„Juli je bio najtopliji mesec u ljudskoj istoriji, a ljudi širom sveta trpe posledice. Ali, ovo je ono što smo očekivali kao upozorenje. Ovo će postati prosečno leto za 10 godina, osim ako svet ne počne da sarađuje i stavi na prvo mesto klimatsko pitanje“, kazao je profesor Pirs Forster sa Lids univerziteta.
Profesor Krišna Ačutarao ističe da su ove posledice mnogo gore nego što su njegove kolege i on očekivali.
„Rizici klimatskih promena nisu potcenjeni na globalnom nivou. Ali njihove posledice jesu, jer smo mnogo ranjiviji nego što smo mislili – naša ranjivost nas je tresnula u lice“, ocenjuje Kristof Kasu, istraživač na Univerzitetu Pol Sabatije Tuluz III u Francuskoj.
Toplotni rekordi, kao i rekordi u broju šumskih požara oboreni su tokom 2023. od Severne Amerike, preko Evrope, do Azije.
Naučnici smatraju da je ipak ostao otvoren „mali prozor“ mogućnosti da se izbegne najgore kada su u pitanju klimatske promene.
Oni u najvećoj meri ukazuju na jednu stvar koja je od suštinske važnosti – svesti upotrebu fosilnih goriva na nulu.
***
Komentar
***
Za čoveka na Zemlji ne postoji "stvarnost" izvan percepcije ili naših subjekvinih verovanja - svako ima "svoju stvarnost", za neke je "percepcija svarnost", za druge pak „stvarnost je ono što možete da ostvarite” i tako u beskonačnost. Različita društva imaju svoje "stvarnosti"; naučne teorije, filozofije,..,teologije, umetnosti - nude svoje "stvarnosti" - dolazimo do pravog Gordijevog čvora. Svako od nas živi svoju - svakodnevnu društvenu rutinsku stvarnost - u toj se stvarnosti krećemo poput ribe u vodi; - premda je naša subjektivna - "stvarnost" i "znanje" takoreći beskonačno nepotpuno! Tu našu "stvarnost" i "znanje" konstruišu institucije društvo - prvo porodica. „Pojedinac - nije rođen kao član društva. On – socijalizacijom postaje član društva. Osnovni model socijalne je "licem u lice" - ljudi stupaju u interakciju jedni sa drugima u akciji, reakciji i tsl. Primarna socijalizacija se odvija u detinjstvu - veoma je emocionalna i ne dovodi se u pitanje. Sekundarna socijalizacija obuhvata sticanje znanja (škole nude - "atlas svetova stvarnosti" raznih discipilina),..., mediji nude svoje stvarnosti! U poređenju sa našom subjetvinom stvarnošću, druge "stvarnosti" koje nudi nauka, religija, san, film, politika, mediji i tsl su "virtuelne"; čim zatvorimo knjigu, odgledamo film i tsl mi se zapravio uvek vraćamo u našu - "stvarnost" i "verovanja" - 8 milijardi "stvarnosti" kako da onda argumentovano komuniciramo, donosimo zaključke, strategije za očuvanje života na Zemlji?
ZoranStokić
29.08.2023.
Нема коментара:
Постави коментар